En försenad redogörelse av en underbar helg!

Hello!

Efter att ha sett mina två kompisars bloggar om vårt lilla äventyr på Hide för exakt en vecka sen så kom jag på att jag måste ju falla för grupptrycket å skriva min egna lilla version av det!

Det hela började väl me att jag, Emma å Marika prata om att vi skulle bo i Emmas familjs stuga på Hide nån helg eller så å bara bada å ha skoj. Sen kom jag, självklart..., in  på att vi skulle nakenbada på natten då. Marika som oftast hänger på mina galna idéer höll me, medan Emma inte va lika lätt å övertyga. Men eftersom att hon älskar oss över allt annat så va hon en av 3 tjejer som näcka på Hide stranden onsdagen den 30/7-08, klockan: ingen aning men väldigt mörkt å varmt i vattnet iaf! Kan ju säga att det lär INTE bli sista gången i sommar som vi gör det! ;)
Efter ett härligt dopp å "lek" på bryggan så gick vi tebax till stugan å grillade marshmallows å banan me choklad. Vi åt även lite snacks å drack läsk. En riktigt mysig stund måste jag säga! :) När vi kände oss mätta å belåtna så gick vi in å såg film. En sak som jag såg väldigt mycket fram emot för jag va helt sjukt myssugen! Men!, kan ju säga att i kanske en kvart fick jag sitta där å mysa me mina två sötnos förrän dem tröttna på mig å la sig på varsin säng... å SOMNADE! -.-
Jag e den som ALDRIG somnar sist, men tror ni inte att jag satt där me två snarkande tjejer bredvid mig? Så jag satt där i min ensamhet å såg två filmer alldeles själv. Under tiden hann jag även bli ihjäl skrämd av att Emma pratade i sömnen (att det va ute i en skog å mörkt gjorde inte situationen bättre precis...) + Marika som höll på å sparka ihjäl mig å hur jag än gjorde så kunde jag inte flytta på hennes fötter (vid den stunden va jag väääldigt nära å banka henne i huvudet me någe hårt :P). Tillslut kunde dock även jag somna, fast Emma försökte sno filten flera gånger... :(

Dagen efter bestod av bad, sol å lek :D seriöst... Vi lekte grymt mycket! Vi dansade oxå :) å jaaa, vi hade musik! ;D
Sure, folk tyckte säkert att vi va knäppa men vi hade kul iaf! Å det e väl huvudsaken? :)
Jo! Jag blev getingstucken i tummen oxå :( svullnaden la inte sig förrän efter ett par dagar. När mamma fick se det så sa hon att jag e allergisk mot det :/ så man kan ju hoppas att jag inte blir getingstucken i halsen eller någe för då e det nog 112 direkt som gäller...

Men hur som haver, TACK tjejer för en riktigt rolig kväll/natt/dag! Det gör jag gärna om! <3

Kommentarer
Postat av: Rica

tack själv! de gör vi om snart! skönt att svullnaden lade sej, verkade svida rejält,..kul att ja trampa i en tagg senare samma da :S:S:

Kramar

2008-08-06 @ 19:36:17
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0