Leva i nuet?

Har ni nånsin känt att ni vill kunna göra någe utan att tänka efter en jäkla massa innan?
Så har jag känt i hela mitt liv! Jag har alltid tänkt efter innan jag gör någe för jag har varit orolig att jag ska ångra mig efteråt eller för att det ska gå åt h*vete om jag gör det...

Förutom i lördags... Då gjorde jag en sak utan att tänka efter innan. Jag levde i nuet så att säga. Jag gjorde det som kändes rätt för stunden. Resultatet blev inte va jag hade velat... Jag såra någon jag tycker väldigt mycket om å nu ångrar jag mig...

Så nu fattar jag inte längre varför folk säger att man ska leva i nuet! Varför? Man kan såra någon utan att veta om det å man kan ångra sig. Ens resultat av att leva i nuet kan ge förödande konsekvenser. Jag tror att den där leva i nuet - grejen e inom vissa ramar. Visst, man ska ju inte tänka efter så mycket att man missar chansen. Men man ska ju ändå tänka efter så man inte gör någe dumt...

Sure, jag hade kul å det va en ones in a lifetime sak! Men nu efteråt... Jag ångrar mig :/ å jag har sårat någon om jag tycker väldigt mycket om...

Tror inte att leva i nuet riktigt e min grej...

                                 
            
                                                                                   *Come What May*

Kommentarer
Postat av: Madde

Du, att leva i nuet betyder inte man inte ska tänka sig för. Att leva i nuet betyder nog mer att man ska ta vara på det man har, att ta vara på stunden för den kommer aldrig igen. Iaf är det så för mig :)

Vem du än har sårat så hoppas jag ni löser det och förblir goda vänner :)

2008-07-28 @ 19:04:20
URL: http://maddie88.blogg.se/
Postat av: pinkbunny

Madde har rätt =)

2008-07-29 @ 14:02:27
URL: http://soetrosakanin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0