Midsommar 2008

Ett minne för livet helt klart! <3

Det hela började på fredagen....

...då vi skulle dansa först i Tingstäde å sen i Åminne. Det gick sådär måste jag ju erkänna. Rent utav riktigt kasst på vissa ställen! Men vi klarade oss ändå igenom det, trots värmebölja å vätskebrits. När vi hade dansat klart i Åminne så var det direkt hem, äta någe, packa ihop lite grejer å sen iväg till Fårö me Christina å Nicolina. På vägen dit smockade vi i oss en massa godis innan vi bestämde oss för att knyta ihop påsen när vi åkte på färjan. Men trots det kunde vi höra Nico fråga "när ska vi äta? jag e hungrig". Haha! xD men iaf så åkte vi in mot raukarna på Fårö för att sen har vår lilla midsommar picknick där. Vi satt där å åt å fick lite sällskap av några fiskmåsar. Tyvärr så började det stänka lite så vi fick skynda oss att diska i en vattenpöl å plocka ihop sakerna å sen snabbt in i bilen. Då började det att ösregna!
Efter att vi hade kört runt lite, ätiti jordgubbar å glass å tagit en jäkla massa kort så kom vi till Sudersand. Nico kände massa folk där så hon sprang runt å pratade me dem medan Christina å jag gick en liten promenad (som blev ganska lång om man lägger ihop alla små promenader). Men till slut så hittade vi Nico å v bestämde oss för att sätta ihop tältet. När tältet var uppsatt å klart så var klockan runt 02.00 på natten. Då satte vi oss i bilen å drack lite ramlösa å käkade kex me nån slags kräm på. Sen kröp vi äntligen ner i våra sovsäckar å sov gott!

Sen blev det då lördag å vi vaknade där i tältet - en hel timme än va vi hade ställt klockan på! Jag va inte så haj på att gå upp just då å tyckte att jag vi kunde sova en timme till. Men eftersom att majoriteten vinner så va jag tvungen att gå upp. Så vi åt frukost vid bakluckan på Christinas bil! :P sen va det dags att åka hem för att bara hinna byta om hemma å sen dra till Lojsta å dansa där me! På Lojsta gick det dock bättre, men det va synd att saften skulle va så äcklig där... :(
Efter dansuppvisningen så skulle de flesta bada där i insjön (de flesta för första gången i år) men jag hade j inga badkläder me mig men hur det än gick till så slöt det me att jag hoppa i me mina underkläder. Fick låna lite kläder av Christina på vägen hem. Men 19 grader i vattnet när man tar sitt första dopp för året e väl ganska bra? :) efter det blev det mjukglass på IcaMaxi!

Tack för en underbar helg brudar! Kunde inte ha blivit bättre! <3

   

Sen var jag inte alls hemma länge. Men jag hann ändå äta lite mat, raka benen å sitta vid datorn lite innan Lena å Alex kom å hämta mig å Marika eftersom att vi skulle gå på Gute å se Spray. Lena visste inte om hon ville me ut eller inte men bestämde sig sen för att stanna hemma vid Alex. Så det blev bara jag å Marika som gick ut. Första gången på väääldigt länge måste jag säga! :) Efter lite stress ner mot Gute å klädombyten ett ANTAL gånger så kom vi ner dit innan 23.00 å slapp betala inträde! :D det va lite segt i början men sen klev Spray upp på scenen å då jävlar blev det drag! För alla er som inte va där kan jag ju säga att den ena gitarristen va så het! Han hade hatt, ett snyggt linne, muskler å kunde verkligen spela! Å eftersom att jag e som jag e så va jag bara tvungen att dra han lite i byxbenet så han kunde se ner på mig så jag kunde få ta ett kort på han! :D (tyvärr blev det lite suddigt men jag vet ju att han såg på mig iaf! :P) sen helt plötsligt så klev Mojje upp på scenen å sjöng "In the name of love" me dem. Oväntat men grymt bra!
Kvällen blev helt enkelt helt toppen, vilket jag kände att jag behövde! :) <3



Söndagen däremot va väldigt seg... Så jag fick käka massa onyttigheter för att piggna till :P men nu e det måndag å jag lever iaf! :) dock fick jag gå upp tidigt idag igen för att ta en buss till Slite eftersom att Malin ska va me i Tiljans Talanger nu ikväll å jag ska köra (asså sjunga i bakgrunden) åt henne... Så vi skulle öva då, vilket gick sådär. Jag måste bara komma ihåg att inte sjunga så högt å sen måste vi öva lite mer så vi e i samma takt. Så jag sitter här å skrålar vid datorn nu :P hehe. Nä, bäst å gå å öva lite mer!

See ya!

Kommentarer
Postat av: Nicolina

Ah, vilka härliga minnen, världens bästa midsommar i världens bästa sällskap?;)

2008-11-21 @ 17:34:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0