Födelsedagar...

17 ÅR!

Detta år blev en okej födelsedag. Det me värsta me den var att mina storebröder glömde bort mig...

18 ÅR!

Om jag fick bestämma så hade jag slutat fylla år när jag fyllde 18. Då va det en rätt perfekt födelsedag å just i den stunden kändes det som om jag inte hade några bekymmer i världen! Jag bakade min alldeles egna födelsedagstårta me Nalle Puh å jag va jätte stolt över den! Å det va mamma oxå! :)

19 ÅR!

Sen fyllde jag 19 år å firade denna födelsedag alldeles ensam, förutom mamma som sa grattis på morgonen innan hon åkte iväg på jobbresa å Marika som kom å grattade mig nån timme. Vart mina bröder var? Den ena jobbade i Stockholm å den andra orkade inte åka från Slite till Lärbro (som e ca 1 mil...).
Om det va en bra födelsedag? - Nope, inte särskilt...

20 ÅR!

Sen fyllde jag 20 år å den dagen började me att jag fick min älskade keyboard av mamma! <3
Sen åkte hon till lasarettet för att få sina cellgifter. Efter att hon kommit hem så kom folk å grattade å den blev helt okej faktiskt! Förutom en sak... Jag bad mamma att vi INTE skulle prata om hennes cancer å det lovade hon. Å hon höll sitt löfte! Men ingen av de andra som kom gjorde det... Hur mamma än försökte så fortsatte dem att prata om sjukdomen... Fast jag sa högt å tydligt när alla hörde att jag inte ville att vi skulle prata om det idag för allt jag önska mig var att ha en dag då allt inte kretsade om att mamma hade obotlig cancer i magen... Men ingen lyssnade. Ingen brydde sig.
Inte heller detta år en bra födelsedag.

21 ÅR!

Me bara 19 dagar kvar till min födelsedag så ser det redan ut att bli en skit födelsedag... Mamma e död. Min ena bror jobbar i Stockholm å kan inte komma ner. Min andra bror kommer förmodligen inte heller på min födelsedag... Det verkar inte så iaf, för när jag igår skrev ett sms till han så blev vårt sms:ande typ så här:

Jag: Hej min bröder! Tänkte bara säga att jag önskar mig en stor studsmatta eller Britney Spears nyaste parfym "Hidden fantasy" i födelsedags present.
Kjell: Då vet vi. Önska sig kan man alltid.
Jag: Jag tänkte bara säga det för när jag frågade Lars vem jag nu skulle berätta för om det va någe jag önskade mig så svarade han: "mig å Kjell".
Kjell: Okej. Vi får se.
Jag: Det va inge tvång nej. Jag blir lika glad om jag får leka lite me Ella å Line.
(Kuriosa: Ella å Line e mina brorsbarn som jag ALDRIG får träffa...)
Kjell: Jo hellre det än att köpa en födelsedags present.

Okej, då vet jag det. Det jag kommer få av Kjell i 21-års present e en lekdag me mina egna brorsbarn...
Hipp å hurra för mig......






Gode Gud, låt mig inte fira en enda födelsedag till....
Amen!





Kommentarer
Postat av: elin

Ååååå.. =( Jag hade kommit å grattat dig på din födelsedag om jag va på ön! Ingen ska behöva vara själv på sin födelsedag. Å dina bröder kan väl för tusan se till så att sin lillasyster får en fin dag?!

STORA KRAMAR

2009-04-19 @ 21:32:52
URL: http://elinhejdenberg.blogg.se/
Postat av: Maria T

åh.. de trodde jag verkligen inte om din bror... den andra kan man ju förstå då han e i sthml. men kjell hmm fan vad jobbigt...

nog om detta. vad gör du om dagarna??? OM ja inte jobba på onsdag så tänkte ja att jag och tora kunde komma å hälsa på dig.. om du vill de. och om du inte har annat att göra så klart...

tänker på dig.. grattis i efterskott... kram

2009-04-20 @ 10:19:52
Postat av: maria t

hehe.. lite trött i knoppen då ja läste tokigt.. ler... så säger de på ett annat sätt.. grattis i förskott.. ler

2009-04-20 @ 10:40:34
Postat av: malin

åååhhh :( du förtjänar en fin och bra födelsedag gumman .. dåligt av din bror som bor i slite som inte kan komma, Hur mår du Sara?! Många kraams

2009-04-20 @ 18:52:01
URL: http://malinhejdenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0