Stockholm med Malin, 8-11 maj 2009

Så här typ en vecka senare så kommer äntligen lite info om dagarna i Sthlm! :P

8:e maj
Nu e Malin å jag äntligen framme i Sthlm å sitter å myser på Globens hotell! Efter mycket konkande på väskorna (vilket va SKIT TUNGT!) å lite vilsegående så e vi ÄNTLIGEN framme! Rummet ser ut som en liten lägenhet, fast utan kök. Bara minibar! ;) Badrummet e väl inget speciellt mer än att det e fräscht å att det e mycket speglar.

Tebax på rummet igen me MASSOR av mat! :P Vi har shoppat lite å beställt tid hos en tatuerare idag. (Hjälp..!) Men nu ska det bara bli myspys på rummet! Fattar inte att man kan vara så trött! Känns som att jag knappt kan hålla mig vaken + att jag har grymt ont i huvudet... :(

Ps. Jag har gjort bort mig idag... Ovanligt va?! :P Manlin å jag gick å prata på stan. Då slog jag ut mina armar å sa någe me "jag älskar faktiskt det". Tror ni inte att jag krockar me värsta kostym snubben då!?! Han bara tittade på mig å jag e nästan 100% säker på att han trodde att jag tänkte ge han en kram! PINSAMT säger jag bara!!!

9:e maj
Gud va jag älskar smoothien som man fick på frukosten! <3 Å jag älskar att man satt typ i själva Globen när man åt frukost! As häftigt! haha, jag låter som värsta lantisen som aldrig sett någe annat än Gotland! :P Men men! Dags å packa å duscha kanske? Innan det e dags å flytta till ett nytt hotell - Clarions Hotell Sign!

Blä!!! Har ätit världens äckligaste kinamat idag! Det va en del av min födelsedagspresent från Malin - jätte snällt! :) Synd bara att jag valde en sån kass restaurang...

Ikväll blir det utgång! :D

10:e maj
Igår va det dags för Malins present - Per Gessles konsert! Malin va nog världens gladaste när han klev ut på scenen! :P Kan säga att det va en upplevelse å se å höra han spela "it must have been love"! Vem skrek högst när han börja sjunga på den va? - Jo JAG! :D
Efter va Malin å jag ute på ett ställe som hette Chaplins (me en jätte söt kille som jobba i garderoben! Å som jag bara va tvungen å bråka lite me... :P). Det blev lite många å drinkar å jag va liiite vinglig där på slutet. malin mötte "Z" å han visade sig va en stor fet idiot! Eller snarare en kåtbock...
När vi kände oss färdiga på Chaplins så gick vi vidare till Fasching, men det va inte alls skoj där så vi drog tebax till hotellet! En kul kväll me Nöten va det iaf! :)

Men nu har vi precis ätit världens lyxigaste frukost! det ingick lax å brieost i frukosten!!! Fast saknade smoothien från igår... :/ Allt ska man klaga på någe va?! Nä, dags å börja plocka ihop sina saker å bege oss mot ett vandrarhem på Fridhemsplan. Kommer bli en stor status skillnad... Clarion e verkligen lyx!

Jag har ätit mat på en vedbit! (me andra ord, plankstek!) Vi åt på en riktigt fin restaurang :) Malin tog en öl å jag tog en cider å kan säga att den va mycket starkare än dom som jag brukar dricka! Nämligen 6,7 vol! Det kanske va det som gjorde att vi somna på rummet å sov typ 18-23! :S Kan säga att det blev bara en kväll på rummet!

Jo förresten! TV:n som e här på rummet har en dator i sig! Skit häftigt! :D Fast badrummet e bara fööör stort... Å tomt!

11:e maj
Tatuerade mig på "Infamous" idag!!! Kan inte fatta att jag gjorde det... Blev en som jag designat själv, fast me lite ändringar, å den hamna på vänster skulderblad.  Grymt nöjd me den iaf! (Kommer en bild längre fram!) Jag va skit nervös innan, men när han väl började så släppte allt. det enda som egentligen gjorde lite ont va när han fyllde i tatueringen. Tyvärr så gör det lite ont nu efter, typ ömmar. Men fan va coolt det e!!! :D Malin gjorde oxå en på samma ställe :P Hennes blev en lite ljusblå gitarr - oxå skit snygg + att den va så Malin! :P Min tatuering tog ca 40 min å göra å kosta 2000 kronor! Om den va värd pengarna? Jajamensan!

Åt sushi på NK som belöningen åt mig själv idag. det va första gången å en hade en väldigt speciell smak! Jag beställde en sak av varje å eftersom att det blev så dyrt så bjöd han i kassan mig på läsken. Han sa oxå att eftersom att jag sa att jag skulle smaka på allt så gav han mig sjögräs å nån konstig soppa. Malin verka inte tycka det va gott. Va jag tyckte? Jag smakade på allt, men jag älskar ändå pizza mest! :D

Tur att det e sista dagen nästan... Har shoppat upp alla mina pengar känns det som! :S Fast samtidigt e det trist att det redan e slut... Det enda som drar mig hemmåt e mina katter å min säng!

Nu sitter jag på båten å skriver det sista i min lilla "resedagbok". Tatueringen smärtar lite, men vill man va fin får man lida pin! ;P
Jahapp, finns nog inte så mycket mer å skriva... Mer än - Slutet gott, allting gott!

Kommentarer
Postat av: Anonym

vilket underbart äventyr ni haft! kramar

2009-05-19 @ 23:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0