Tänd tre ljus för cancern

Julen har, som ni alla vet, en hektisk förberedelse. Man ska hinna köpa julklappar, handla julmat, städa, pynta, hitta en fin gran, osv... Men den 1 december klockan 20 vill jag att ni alla ska tända tre ljus för cancern.
Denna idé e inte min, utan det är ett "evenemang" som jag såg på facebook. De vill att vi alla ska tända tre ljus för cancern - för dem som har gått bort i det å dem som blivit drababde av det. Ljusen ska stå för tro, hopp å kärlek, men oxå om ni har någon ni vill tända för. Att tända tre ljus, spelar ingen roll färg, sort eller om dom e lika, å låta dem brinna en timme e ingen stor grej. Det tar inte lång tid å ni kommer inte bli trötta av det.
Ljusen kommer inte heller att kunna bota de sjuka, ta tebax dem döda eller göra så att denna vidriga sjukdom försvinner. De kommer bara att visa att vi alla e eniga om att denna sjukdom ska bort å att vi tänker på varandra. Vi visar medmänsklighet.

Jag tänder tre ljus för cancern den 1 december. Gör du det?


Kommentarer
Postat av: Julia

Jag gör det, absolut!

2009-11-20 @ 09:30:02
URL: http://juliaalbertina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0