Hönsen

Det börjar bli "nedräkning" för mina höns... Asså inte att jag ska ta bort dom eller ge bort dom eller så, utan att det verkligen bara e några kvar. Visst, dom e väldigt gamla för å va höns. Men ändå! Höken kan ju ge fan i dom iaf...
Kalla mig nojig om ni vill, men jag har haft höns sen den dagen jag föddes. När jag va mindre va jag alltid i hönsgården å lekte. Jag älskar mina höns! Å jag älskar alla stunder när mamma eller pappa kom in till mig å sa "Sara, kom ut får du se någe" å det visade sig att vi hade fått kycklingar. Mamma å pappa kanske inte alltid va glada över det, men jag ÄLSKADE det! Å jag hoppas verkligen att den dagen kommer igen!

Varje gång nån av mina höns dör så blir jag ledsen å jag saknar dom. Dom känns som husdjur eftersom att jag alltid har varit så nära dom jämt. Jag älskar dom. Faktiskt. Skit på er om ni tror någe annat. Eller om ni tycker jag e knäpp..



                                                            <3 Mina höns <3

Kommentarer
Postat av: söndagsflickan

Hejsan! Jag älskar också hösn! Vi brukar "hyra" höns av en snål bonde på landet. Han vill ha en krona om dagen för varje höna vi hyr, den snåla karln. Det är vad han förlorar när han inte kan sälja äggen! Men hönorna är trevliga! Senast hade vi "Svenskhöns" vita stöddiga fåglar :-) Tyvärr måste jag vara i stan nu, för att få behandling. Kanske kan vi hyra höns nästa sommarm igen! Kram

2009-09-28 @ 23:59:03
URL: http://www.metrobloggen.se/tokbo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0