Dag 27 – Min favoritplats

Min favoritplats finns på en stor åker där min granne brukar ha sina kor. Den ligger precis mitt emot mitt hus.
Mitt på åkern så finns nästan som en liten ö. Det är som ett extra lager mark ovanpå åkern och det finns stora stenar, några buskar och en stor ek där. Denna plats kallas för "Miljöeken" av mig och varje gång korna går inne så springer jag dit och sitter på stenen och bara filosoferar.

Miljöeken ägs av min granne Nisse som är bonde och när han bestämmer sig för att sälja eller när han går bort så vet jag inte alls vad som kommer hända med det... Så jag hoppas att dröjer VÄLDIGT länge innan något av det inträffar!!! Tyvärr kan man inte ta denna lilla plats och bara köpa den :/ men det är så mysigt och så fint! Att man får verkligen passa på när man vet att korna inte går där. För jag e lite rädd för kor så jag hade aldrig gått in i hagen om dom hade gått omkring där! :)

Hur som helst, så är det nog min favoritplats på jorden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0