Dag 5: Vad är kärlek

Ja, vad är kärlek? Det känns som att jag är den sämsta personen att svara på det faktiskt. Jag har aldrig mött den där stora kärleken som gör att man skulle kunna gå genom eld och vatten för någon, offra allt liksom. Inte va jag vet iaf..

Men jag vet att för mig så kan kärlek vara på så många olika sätt.
När jag träffar mina vänner så känner jag en sorts kärlek - dom gör mig glad och lycklig och jag känner att jag kan vara mig själv med dom. Jag skulle göra allt för att försöka hjälpa dom så mycket som jag kan.
När jag träffar mina bröder känner jag en helt annan kärlek - jag känner en skyldighet som syster och jag känner familj, oftast iaf.
När jag träffar min släkt så känner jag också kärlek - en slags tillhörande och blodsband.
När jag tänker på mamma och pappa känner jag verkligen kärlek - två personer, vars kött och blod är jag. Dom två gjorde att jag blev jag och jag känner en sån stark kärlek att dom skulle göra allt för mig, offra sig själva för att jag skulle få må bra.
När jag gosar med mina katter känner jag kärlek - underbara gulliga djur som jag älskar så otroligt mycket och som är riktigt betydelsefulla för mig.
När jag dansar känner jag kärlek - jag känner mig fri och lätt som en fjäder. Det är en själv mot världen.

Sen känner jag självklart kärlek för mycket annat och många andra. Jag kan känna kärlek för någon som jag knappt känner och inte älskar, men ändå känner kärlek till. Just för att dom kanske behöver kärlek eller för att dom på något sätt får mig att må bra helt enkelt.

Man kan älska så mycket på så många sätt.

Så vad kärlek är, det är nog något som ingen kan svara på eftersom att alla kommer att ge olika svar.


Kommentarer
Postat av: marika

så himla bra skrivet! för det är ju just så som de är, kärlek är inget man kan beskriva i ord, man bara känner det och den kan som du säger te sig på så många olika sätt! och den kärlek jag känner för dej kan göra mej tårögd av lycka! jag är så lyckligt lottad att ha en sån himla fin vän som du!<3

2010-12-15 @ 13:25:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0