Ännu en jul...

Nu är det snart jul igen å ett nytt år... Fan va fort året har gått! Men det är inte det som jag tänker på mest...
För när det är jul igen så innebär det den 11:e julen utan pappa och den 3:e julen utan mamma... Plus att det kommer va två år sen mamma gick bort. Shit, jag kan inte ens skriva det utan att börja gråta.
Det där med att allt blir lättare med åren är inte riktigt sant. Det har snart gått elva år sen pappa dog och det gör lika ont. Jag minns i detalj dagen då pappa dog. Jag minns hur ont det kändes och hur hela mitt liv rasade. Jag antar att jag med tiden har byggt upp ett någorlunda helt okej liv, men när mamma dog så rasade alltiop ytterligare en gång... Och nu vet jag faktiskt inte om jag vill bygga upp ett nytt. För tänk om allt rasar igen? Jag skulle helt seriöst inte klara det.

Man får ta en dag i taget. En timma i taget. En minut i taget. Ja, till och med en sekund i taget. Och just nu så är det lucia, julafton och nypret som jag får koncentrera mig på. Ska jag vara helt ärlig så tror jag inte att jag kommer orka med det...

Några i min närhet (två familjer) kommer att få fira sin första jul utan en som dom älskar. Utan sin mamma, sin dotter, sin syster, sin fru, sin vän, sin älskade...

Det  gör ont helt enkelt. Det gör ont...

Kommentarer
Postat av: Fredrika

jag finns om du vill prata jag vet hur du känner dig..... <3 <3 <3

2010-11-03 @ 17:03:37
URL: http://dancegiiirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0