Kärlek & Singel

Jag har tänkt på det här me kärlek å att hitta den rätt and so on. Jag vill inte stadga mig nu å börja planera en framtid. Utan jag vill först ha mitt egna liv, ta hand om mig själv å bara få leva liksom.

Min äldsta brorsdotter kom på förslaget att jag skulle sätta ut en annons på match.com (HJÄLP!) å jag svara blankt NEJ! Visst, det kan kanske funka å bli jätte bra! Men jag e bara 20 år å jag har tid på mig att bilda familj. Å även om jag skulle hitta nån nu - hur vet jag att det e just han som jag vill leva me tills döden skiljer oss åt?
Nä, jag vill leva loppan å bara va ung å få leka runt! Oj då, där kan nog missuppfattas lite... Så nope, jag menar inte att jag ska gå ut varje helg, supa mig full å knulla runt me massa olika killar. Det e inte riktigt min stil. Va jag menar e att jag vill kunna gå ut me vetskapen om att jag har en chans (iaf en jätte 1 %) på alla singelkillar där och veta att jag har inga förbindelser me nån annan än mig själv.

Plus att när jag blir kär så vill jag bli kär på riktigt, inte för ett halvår eller så. Jag har nog rätt svårt för å bli kär, det gör att när jag väl blir det så blir jag kär ordentligt. Å varför bli det i nån som kanske kommer såra en ett tag efter? Jag kanske bara e rädd får att bli sårad va vet jag... Men jag känner att jag har varit me om för mycket skit i mitt liv så behöver inte ännu mer!

Å jag skulle ljuga om jag sa att jag älskade det ljuva singellivet... Det gör jag inte, långt ifrån. Men jag hatar inte det heller. Jag behöver bara tid att bara få vara Sara. Jag vill inte rusa in i nått. Å visst e det bättre att va singel än att va ihop me nån bara för att just va ihop me nån?

Så för tillfället så ger mina kompisar mig den kärleken jag behöver. Katterna ger mig goset jag behöver. Å casanovan stillar mitt behov (va det betyder tänker jag inte förklara!).  Jag har va jag behöver i mitt liv just nu :) det som sker, det sker så att säga!


Hittade en dikt som jag tyckte va rätt rolig:

Killar killar killar...
Va gör de annat än pillar?
De låtsas söka tröst
Men egentligen vill de bara klämma på ens bröst
De är romantiska och kommer med rosor
Men de är inte nöjda förrän de har fått av ens trosor
Det är som en ren reflex
Att de genast tänker på sex
Man blir så kär
Men tyvärr är alla lika som bär
Kommer och sårar
Och vi drunknar i tårar
Men vi återuppstår
Och ni killar våa hjärtan får
För det är faktiskt killar
Som vi på jorden gillar



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0