Gud vill lära dig någe?

Idag på historian så pratade vi om medeltiden, speciellt om pesten/digerdöden. Enligt en gubbe som fanns på den tiden så kom pesten för att Gud ville lära alla något, han ville hjälpa dem. Vår lärare frågade om vi trodde att Gud kunde hjälpa någon genom att låta någe hemskt hända. Jag va den enda i klassen som svarade blankt nej. Lite pinsamt? Visst. Men det e min åsikt å jag tänker inte ändra mig!

Om Gud vill hjälpa oss genom att låta någe hemskt hända så e han ganska korkad... Sorry alla religösa, men det borde han va. Han borde veta att me hemskt följer hemskt.
Å va vill han lära mig genom att låta mamma å pappa dö? Att jag för alltid ska ha ett brustet hjärta å klara mig me en inkomst på 0 kr? HALLÅ?! Korkat!

Så nej, Gud kan inte lära någon någe genom att låta någe hemskt hända.
Vill du säga emot mig, så varsågod.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0