Dag 25 – En första.

Oj oj... Detta blev svårt! det finns ju mycket som man kan skriva om när det gäller "en första"... Men detta valet va ganska lätt ändå :)

Jag skriver om min första dag på lekis!

Jag hade varit ett par gånger på lekis med mamma och pappa och kollat hur det såg ut, träffat fröknarna och så. Men just den där allra första skoldagen. Usch den va jobbig! Mamma skulle jobba och kunde inte va med mig en hel dag, eller ens halva dagen på lekis. Det gick inte med alla små dagbarn. Och usch va jobbigt det va när mamma gav mig en kram och sa hejdå och bara lämnade mig! Jag har aldrig behövt vara på dagis eller något sånt. Jag hade möjligheten att kunna vara hemma. Och jag visste ju att jag skulle få åka hem med skolbussen när dagen var slut. Men jag kunde inte sluta gråta och jag ville bara till mamma. Det kändes verkligen HEMSKT att se hur mamma vände sig om och bara gick. Och LÄMNADE mig där!!! :( Jag grät ett bra tag efter det kan jag ju säga och jag var ritkigt arg på mamma när jag kom hem! Dag 2 på lekis gick dock mycket, mycket, mycket bättre :) för då hade jag nämligen blivit kär och såg fram emot det ;)

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha sara i ett nötskal! Kär första dagen! MEn jäklar vilket minne du har! Kommer inte ihåg min första dag på lekis... =3 Men hade ifs gått på dagis där nere så var inte så stor omställning. =)

2011-04-01 @ 12:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0